Przez trzy dni (28-30 marca 2017) centrum wystawowe Porte de Versailles w Paryżu gościło Europropre, jedne z najważniejszych targów dla profesjonalistów w dziedzinie higieny i sprzątania.
Hasło XV edycji można streścić w trzech słowach: innowacje, spotkania, rozwiązania.
Między zrównoważonym rozwojem a kwestiami przyjaznymi dla środowiska, wystawa zaoferowała producentom i/lub operatorom w tym sektorze możliwość pokazania nie tylko tego, co najlepsze w ich produkcji, ale także ich zaangażowania w bardziej przyjazny dla środowiska świat, poprzez rozwój innowacyjnych systemy gwarantujące oszczędność energii i bardziej ekologiczne materiały.
Poprosiliśmy Laurenta Goretti , dyrektora generalnego ICA , oddziału IPC we Francji, eksperta w dziedzinie maszyn i ręcznego czyszczenia profesjonalnego oraz zapalonego konesera rynku sprzątania, aby podzielił się z nami kilkoma uwagami na temat wystawy.
ICA można uznać za stałego gościa Europropre, ponieważ od lat uczestniczy w tej wystawie. Co myślisz o tej edycji? Czy miał taki sam wpływ, jak w 2015 roku?
Jestem szczerze zachwycona i zadowolona z uzyskanych wyników.
Na naszym stoisku mieliśmy niezwykły przepływ odwiedzających: byli ciekawi i naprawdę zainteresowani naszymi produktami. Z naszej strony jesteśmy bardzo zadowoleni z tej międzynarodowej wystawy, która jest teraz adekwatna do naszego rynku.
Ta edycja jest potwierdzeniem trendu ożywienia zapoczątkowanego w 2015 roku. Obecność dużych firm w strefie wielousługowej oraz obecność wielkich nazwisk wśród producentów maszyn i środków czystości potwierdziły ponowne zainteresowanie branżowych profesjonalistów innowacyjnym zaproponowane rozwiązania.
Jakie były główne tematy tej edycji?
Główne zagadnienia i oczekiwania zwiedzających koncentrowały się na ergonomii maszyn , na „zrównoważonym rozwoju” oraz na tych innowacjach, które pozwolą na większy komfort pracy.
Jaki wizerunek grupy IPC promowała ICA na Europropre?
Z dumą możemy powiedzieć, że nasze portfolio pokrywa 90% potrzeb sektora sprzątania i to właśnie chcieliśmy pokazać na wystawie. Jednak, aby wyraźniej się skupić, przedstawiliśmy wyłącznie najnowsze produkty naszej Grupy, a zwłaszcza te zgodne z ekologicznym i ergonomicznym podejściem , takie jak produkty uwzględniające TMS (problemy z układem mięśniowo-szkieletowym). ) i ułatwić pracę operatorom.
Jakie produkty wyróżniłeś? A które z nich najbardziej docenili zwiedzający?
Dużym zainteresowaniem cieszyła się linia wózków „Black is Green”. Wózki te mogą pracować w każdym obszarze zastosowań przy jedynym dodaniu dedykowanych zestawów akcesoriów. Jednak ich unikalną cechą jest to, że są one produkowane w 75% z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, co oznacza, że każdy wózek Black is Green TM daje drugie życie zmarnowanym tworzywom sztucznym. Można je przekształcić w prawdziwe stanowiska pracy i spełnić wymagania miejsc użyteczności publicznej, takich jak szkoły, siłownie, supermarkety, przemysł, magazyny, biura, a nawet najbardziej wymagające standardy sektora opieki zdrowotnej.
Linia „Black is Green TM ” została stworzona, aby przekazać przesłanie, że niektóre surowce mogą mieć „dłuższą żywotność” , ponieważ mogą i muszą być poddawane recyklingowi.
Musimy porzucić typowy dla naszej działalności zwyczaj wyrzucania odpadów po opuszczeniu miejsca pracy.
Prawdziwym bohaterem stoiska ICA był nowy odkurzacz LP 1/12 ECO B klasa B oraz CT 51 , szorowarka przyszłości!
LP 1/12 ECO B jest naprawdę innowacyjny. Wykonany z przetworzonego plastiku Black is Green TM , ten specjalny odkurzacz jest cichy, lekki, wyposażony w ergonomiczny uchwyt ze zintegrowaną owijką kablową dla łatwego transportu i parkowania.
Dzięki temu produktowi firma IPC jest o krok przed konkurencją i jest gotowa na spełnienie unijnej dyrektywy Ecodesign dotyczącej odkurzaczy, która od 1 września narzuci nowe, kompletne i surowe standardy. Podstawowe wymagania stawiane odkurzaczom będą wyższe, a producenci będą odpowiadać za oddziaływanie swoich produktów na środowisko.
Nowa gama odkurzaczy IPC „tylko suchych” zapewnia wysoką wydajność i oszczędność kosztów.
Został specjalnie zaprojektowany dla specjalistów od sprzątania, którzy potrzebują mocnych, ale lekkich narzędzi, niezawodnych i ergonomicznych oraz idealnych do małych powierzchni, takich jak sklepy, biura i pokoje hotelowe.
CT 51 to nowe doświadczenie szorowania! Maszyna ta zapewnia 2,5 razy większą produktywność niż tradycyjne maszyny i zapewnia doskonałe rezultaty czyszczenia.
Maszyna ta posiada ergonomiczny uchwyt, którego kształt i możliwość dostosowania sprawiają, że korzystanie z niej jest wygodne i łatwe w codziennych czynnościach porządkowych. Przyjazna deska rozdzielcza sprawia, że każde sterowanie operacyjne jest niezwykle intuicyjne. Co więcej, wymienna główka szczoteczki jest idealnym rozwiązaniem zapewniającym najlepszą wydajność w różnych obszarach zastosowań.
CT 51 jest również ekonomiczny: jego system SLS (Self Leveling System) zapewnia całkowite przyleganie szczotki do powierzchni podłogi.
Prawdziwą innowacją tej szorowarki z osuszaniem jest wymienna główka szczotki, która zapewnia najlepszą wydajność w najróżniejszych dziedzinach zastosowań.
Zintegrowany z maszyną system Chem Dose zapewnia skalibrowane dozowanie detergentu. Wreszcie system szczotek APC sygnalizuje czerwonym sygnałem, kiedy należy wymienić szczotkę i optymalizuje wymagane ilości detergentu i wody.
Ponadto system telematyczny, w który można wyposażyć maszynę, pozwala dystrybutorowi na zdalne śledzenie swojej floty, kontrolowanie i monitorowanie zużycia każdego elementu maszyny, a także sposobu jej obsługi.
Jakie wyzwania stoją przed firmami z branży sprzątającej w najbliższej przyszłości?
Jestem całkowicie przekonany, że wszyscy producenci w sektorach sprzątania przyspieszą badania i rozwój w celu szerszego wykorzystania zasobów pochodzących z recyklingu i znalezienia rozwiązań ograniczających zużycie chemikaliów, energii i wody, aby chronić naszą przyszłość.
Niemniej jednak producenci wykazują zwiększoną wrażliwość na zdrowie użytkowników i badają produkty, które mogą sprawić, że czynności związane ze sprzątaniem będą mniej męczące i umożliwią naturalną postawę podczas pracy.
Jak wyjaśnisz motto Europropre 2017 „innowacje, spotkania, rozwiązania”?
Interpretacja tego hasła pozostaje ściśle osobista. Każdy miał inne doświadczenia, pracował w różnych firmach i był zaangażowany w różne realia przemysłowe: wszystkie te elementy prowadzą do unikalnej interpretacji.
Pewne jest to, że jesteśmy na początku procesu, który koncentruje się na użytkownikach końcowych. Producenci czują się bardziej odpowiedzialni za swoje zdrowie i satysfakcję.
Dlatego poszukują naprawdę innowacyjnych produktów i rozwiązań, dbając o konsumentów końcowych i środowisko, w którym pracują.